//mustache girl.
Owl Necklace is HARAM to MUSLIM :)
Sunday, December 11, 2011 | 2:21 AM | 0 weird people

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera :)
todayy storyy about necklace yang haram dipakai kepada semua umat islam di dalam muka bumi ni . 
act rantai tuu dah dijadi kan fesyen . ala , fesyen zaman sekarangg . budak budak remaja suka sgt pakai rantaii tuu . tapi sebenarnya , hakikatnya , rantai itu HARAM dan ianya rupanya adalah kaun kerabat si DAJJAL . Sofia pun hampir hampir nak beli , tapii mak sofia kate , ianya HARAM ! and bila dah timbol cerita pasal rantai ni kat fb , terus ta jadi beli . selamat duit sofia :) Yang dah tahu haram tuu , buang buangglah rantaii tuu . banyak lagi rantai kat luar sana yang boleh kita pakai . bukan rantai yang ada gmba kaum kerabat si DAJJAL tu jugak ! 

Bersusah payah RASULLULLAH S.A.W. berhijrah untuk menyebarkan agama islam , mahu manusia ini selamat , Mahu umat -nya hidup senang di dunia mahupun akhirat . Tapi kita ? apa yang kita buat ? Kita menjatuhkan MARUAH AGAMA , sanggup MURTAD , sanggup juallkan MARUAH DIRI , bangsa dan agama . Korang tahu ta ? orng kristian yang mengetahui tetang burung ituu , sebenarnya TERSENYUM LEBAR . Bagi mereka , simbol ataupun rantai itu adalah senjata mereka untuk menyesatkan umat islam . Heyy , korang ? BANGGUN ! JANGAN BAGI ORANG KRISTIAN MENYESATKAN KITA ! IMAN KITA MANA ?!

Bukan sebab itu sahaja ,  malah membuat mengukir patung bagi objek yang bernyawa secara lengkap dgn anggota badan , jisim dan bayangnya , sama ada ia manusia taupun binatang adalah satu DOSA BESAR ! Apabila patung patung tersebut dijadikan perhiasan , makanya ianya dijadikan sesuatau yang dimuliakan ataupun di menghormati . Oleh itu , jika kita memakainya dan membuatkan sebagai perhiasan adalah perbuatan yang HARAM ! Maklaikat juga turut tidak memasukki rumah atau tempat tempat yang ada patung  .

Jadi sesiapa yang membaca post sofia yang islam , bangkit lah , mari kita memperjuangkan AGAMA kita di akhir zaman ini ! Walaupun kita ta dapat buat yang terbaik untuk diri kita , sekurang kuragnya , kita buat yang terbaik untuk AGAMA kita ! agama kita , ISLAM :) Kepada kaum HAWA , jikalau anda ada rantai itu , buanglah . ta kesah lah berapa harga nya , walaupun mahal sekalipun , tolong demi agama kita , berkorban lah , kerana takot  benda itu akan hantar kita ke NERAKA . Kepada kaum adam , kita sesama membantu kaum hawa untuk bangkit dan memperingatkan antara satu sama lain . insyaallah , dgn cara itu , kita akan selamat .


WELCOME WELCOME WELCOME TO MY BLOG ! Nice to see you in blog . Enjoy with all my stories :).

CURRENTLY : I'm so cute 
MOOD : not that happy.


Life Scene
The Author
YOU KNOW WHAT ? THAT I'M SOOOOOOOOOOOOOOOO CUTE >.<.
Tranana ~ OMG :'3 Seriusly , Im not ready yet :'(